4 Eylül 2012 Salı
İlk 3D Yazılımı
Ivan Sutherland, grafik kullanıcı arabirimi ve etkileşimli bilgisayar
grafiği konusunda "büyükbaba" olarak kabul edilebilir. 1963 te yazdığı
Sketchpad isimli program kullanılarak etkileşimli çizim yapılabiliyordu
ve onun bu çalışması grafik ortamını askeri boyuttan kurtarıp
mühendislik ve dizayn boyutuna taşıdı. Bu yazılım 2000:1 boyunda çizim
alanı sunmaktaydı. Objeleri hafızada depolama, zoom, ve esnek bant
çizimi gibi özellikleri bulunmaktaydı, köşeleri ve eklemleri mükemmel
çizebiliyordu. Bu terim o dönemde kullanılmıyor olsa da bu ilk Grafik
arabirim sayılabilirdi.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder